Rola makijażu w obliczu pandemii Covid-19

0
219
Rola makijażu w obliczu pandemii Covid-19

Covid-19 wywarł głęboki wpływ na normy i zwyczaje społeczne w najdrobniejszych szczegółach, aż po końcówki paznokci i ich lakier, a makijaż nie jest wyjątkiem. W serwisie YouTube poradniki dotyczące urody dostosowały się do sytuacji związanej z noszeniem maski.
Ale czy w tej sytuacji makijaż ma rację bytu? Czy warto robić makijaż pod maską? Jak nosić maskę? Jaką szminkę i maskę wybrać?, itd.
W świecie makijażu ten nowy wymóg dotyczący ubioru stał się małą rewolucją.
Sektor kosmetyczny mocno ucierpiał na skutek kryzysu zdrowotnego. Wymogi odosobnienia spowodowały, że zamówienia na wykonanie makijażu radykalnie się załamały. Firma Nielsen szacuje, że sprzedaż produktów do makijażu twarzy spadła o 27%, makijażu oczu o 33%, a szminek o 47%. Zawrotny spadek. Raczej logiczne, bo po co stroić się, codziennie golić, a nawet czesać, gdy utkniesz w domu. Stanowi to potwierdzenie, że makijaż jest robiony dla innych, a nie dla siebie, chociaż wizerunki kobiecego piękna poprawiają dobre samopoczucie i wspierają skuteczność reklam.
Logicznie rzecz biorąc, producenci kosmetyków biorą na siebie winę. Ten sektor nie radził sobie dobrze, ale i tak zmobilizował się, by zareagować na sytuację kryzysową, produkując wodny żel alkoholowy. Kryzys, którego doświadczyliśmy, był przedmiotem wielu refleksji, dlatego Dyrektor generalny Cosmetic Valley, francuskiego sektora konkurencyjności przemysłu, uważa, że ten okres dowiódł, że jego branża pozostaje nie do ominięcia.
Kryzys podkreślił znaczenie higieny., a ciągła sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry pokazuje, że kosmetyki nie są daremne, ponieważ w tych skomplikowanych czasach ludzie nadal dbają o pielęgnację cery.
Od czasu izolacji demokratyzacja telepracy nadal ogranicza interakcje. A obowiązek noszenia maski zaburza nawyki związane z makijażem. Również w tym przypadku ma to wpływ na jego stosowanie. Szminki, często nieodpowiednie i zbędne w czasie, gdy usta nie są już widoczne, nie są już tak często używane. Dzięki środkom zdrowotnym więcej uwagi poświęca się oczom i brwiom, które są bardziej widoczne, a przez to często także makijażowi.
Skóra skonfrontowana z codziennym ocieraniem się o maskę, podlega również nowym praktykom w zakresie stosowania kosmetyków. Aby mogła oddychać i była mniej narażona na szkodliwe czynniki, konsumenci skupiają się na kremach. Te trwające i przyszłe zmiany mogą być dobrodziejstwem dla branży kosmetycznej, jeśli będzie ona w stanie zaoferować odpowiednie produkty.
Na przykładzie podkładu do makijażu można powiedzieć, że ten produkt od kilku lat stał się również produktem do pielęgnacji cery, który ma chronić skórę.
Specjaliści uważają, że ten kryzys może być również katalizatorem w kierunku produkcji kosmetyków bardziej przyjaznych dla środowiska.