Szczecin – inwestycje które zwiększają renomę portu

0
307
Szczecin – inwestycje które zwiększają renomę portu

Szczecin przez swoją lokalizację jest niejako bramą na Bałtyk dla innych państw europejskich. Zlokalizowany jest w doskonałym miejscu, przy głównej trasie między Skandynawią a Południem Europy, dzięki czemu ma świetne warunki do tego, aby mieć dobrą pozycję wśród konkurencji. I wykorzystuje to w odpowiedni sposób, gdyż z tego właśnie portu systematycznie odpływają różne statki do Skandynawii i Rosji, a dodatkowo w nim odbywa się obsługa feederów pływających między dużymi, globalnymi portami, na przykład Hamburgiem, Gdańskiem czy Rotterdamem. Od całkiem niedawna połączeniowa lista powiększyła się o kolejne pozycje, gdyż pojawił się na niej trasy kontenerowe armatora Tschudi Logistics AS do kilku następnych portów na terenie Europy. Szczeciński port na dzień dzisiejszy potrafi obsłużyć praktycznie większość ładunków, które są transportowane morskimi trasami, oprócz kontenerów i drobnicy mogą to także być produkty niebezpieczne i ponad gabarytowe. Na portowym wyposażeniu można znaleźć sporo nowoczesnych sprzętów, które pozwalają na dość sprawną obsługę różnego rodzaju statków.

Zarządcy portu intensywnie inwestują w kolejne rzeczy, rezultatem czego są coraz to nowe zakończone sukcesem projekty. Zupełnie niedawno ich lista wydłużyła się o kolejne dwa, to znaczy wystawienie nowego placu na składowanie kontenerów i instalacja dźwigu do rozładunków. Pierwsza inwestycja kosztowała 65 milionów, dzięki niej składować będzie można znacznie więcej typowych kontenerów niż jeszcze do niedawna.

Powierzchnia oddanego placu to piętnaście tysięcy metrów kwadratowych, dodatkowo na jego potrzeby zostały zakupione wozy kontenerowe, ciągniki i naczepy. Ogromnie użyteczny będzie kolejny nabytek, czyli 40-metrowy nowoczesny dźwig. Jeżeli pracuje samodzielnie jego udźwig to 100 ton, a w duecie ze swoim bratem bliźniakiem powiększa się do 150 ton. Dużą zaletą tego dźwigu jest jego mobilność poruszania się, przeznaczony będzie przede wszystkim do obsługiwania kontenerów oraz ciężkich towarów, takich jak na przykład konstrukcje metalowe albo bloki granitu. Jeżeli nie będzie żadnych problemów z instalacją i odbiorem, to zacznie on normalną pracę już w styczniu.